پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3168
-
الف
+

پیکر شادروان علی معلم به خاک سپرده شد

مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد علی معلم، منتقد و تهیه کننده سینما دیروز چهارشنبه برگزار شد.

پیکر زنده‌یاد علی معلم منتقد و تهیه کننده سینما صبح دیروز چهارشنبه ساعت ۹ صبح با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان، مردم علاقه‌مند و اهالی رسانه از مقابل ساختمان شماره ۲ خانه سینما در خیابان وصال تشییع شد.

به گزارش آی‌فیلم، در مراسم تشییع پیکر شادروان علی معلم چهره‌هایی همچون حجت الله ایوبی، محمد مهدی حیدریان، سیروس الوند، جمشید مشایخی، امین تارخ، علیرضا رئیسیان، علیرضا رضاداد، علیرضا تابش، محمد حیدری، حسین انتظامی، ابوالحسن داودی، جهانگیر الماسی، مسعود جعفری جوزانی، سعید راد، مسعود داودی، اسحاق خانزادی، منوچهر شاهسواری، محمد علیزاده، سامان مقدم، داریوش فرهنگ، مهتاب کرامتی، پوران درخشنده، رضا ناجی، همایون اسعدیان، علی مصفا، علیرضا خمسه، محمد سریر، جواد طوسی، حسین پاکدل، محمد شیری، محمدعلی معلم دامغانی، حبیب اسماعیلی، مجید مظفری، عزیزالله حاجی مشهدی، بهرام عظیمی، امیرحسین علم‌الهدی، رضا کیانیان، جواد نوروزبیگی، حبیب رضایی، فرهاد توحیدی، فرشته طائرپور، عبدالله اسکندری، علیرضا غفاری، رضا یزدانی، حسن فتحی، حبیب دهقان‌نسب، محمود گبرلو، علی قربان زاده، مهراوه شریفی‌نیا، مسعود ردایی، نفیسه روشن، اکبر رحمتی و … حضور داشتند. آذر معماریان همسر علی معلم و امید فرزند وی از دیگر حاضران مراسم بودند که لحظاتی کوتاه با حضور پشت تریبون صحبت‌هایی را درباره آن مرحوم مطرح کردند.

مسعود جعفری جوزانی کارگردان سینما و تلویزیون در این مراسم با حضور پشت تریبون گفت: علی معلم بی شک سپهسالار سینمای ایران بود.او دهه ۷۰ این ذهنیت را داشت که همه دنبال فیلمسازی هستند و معتقد بود باید بسترسازی کنیم. به این دلیل هم مجله ارزشمند «دنیای تصویر»  را راه اندازی کرد. جوزانی درباره فلسفه راه اندازی جشن حافظ توسط مرحوم معلم نیز توضیح داد:او احساس می کرد باید یک جشنواره مردمی برپا شود تا از کسانی که کارشان به چشم نمی آید تجلیل کند و همین شد که جشن حافظ شکل گرفت. او کلیت سینما را می دید و قصد نداشت که خودش تنها فردی شود که به چشم می آید. او با سرمایه شخصی اش با دیگر کشورها برای سینمای ایران تعامل داشت.او افق های بلندی را می دید؛ آن هم زمانی که کسی چنین چیزی را تصور نمی کرد. وقتی خبر فوت او رسید باورم نمی شد و ساعت ها به چند نفر زنگ می زدم تا از صحت و سقمش باخبر شوم و وقتی در نهایت باور کردم از خودم پرسیدم چرا علی آن هم با این همه انرژی، هیجان و شهامت.

سعید راد هم در این مراسم «معلم» را عشق، دوست و رفیقی خواند که با چه مشقت زیادی جشن حافظ را راه می انداخت، ولی از خود او آنچنان که باید قدردانی نشد.او در پایان افزود: ماها خیلی دیر می فهمیم که چه گوهرهایی را از دست دادیم .او در آرزوی ساخت فیلم «کوروش» از دنیا رفت و این خیلی تلخ است.

آذر معماریان همسر علی معلم هم گفت: علی برای شما کار می کرد.دست تک تک شما را می بوسم. در این چند شبی که روحم در خانه نبود شماکنارم بودید. من از ۱۹ سالگی کنار او بودم، او امروز همه معلومات خود را زیر خاک می برد. او انقدر بزرگ و شریف و انسان بود که  چیزی را در قضاوتش دخالت نمی داد. او شب تا صبح می خواند و مطالعه می کرد تا بتواند کاری برای این کشور انجام دهد.

پس از برگزاری مراسم در خانه سینما، پیکر مرحوم علی معلم برای خاکسپاری به سوی قطعه هنرمندان بدرقه شد.

علی معلم تهیه کننده و کارگردان سینما عصر دوشنبه گذشته به دلیل سکته قلبی در محل دفتر نشریه اش دار فانی را وداع گفت.

س م / س م

نظر شما
ارسال نظر